Ordning & reda


Här är mitt nästa bokinköp! Jag har Ali Edwards första bok ”A Designers Eye for scrapbooking” som är en enorm inspirationskälla, och som ständigt ger mig nya idéer, fastän jag tittat i den säkert hundra gånger. Ser verkligen fram emot denna som släpps snart – jag har redan förbokat ett ex, för att vara säker på att få den!
Den första boken har även gett mig tankar kring organiseringen av prylar här hemma hos oss också. Ibland blir rummen helt översvämmade av grejer, leksaker, kläder (framförallt strumpor!!), tidningar, övrig post, saker som ska fixas… Ali har ett utryck som jag verkligen anammat och som följer mig i min strukturerings-iver: ” A place for everything – and everything in its place”. Det är nyckeln! En del saker har ingen egen plats, inget uttalat förvaringsställe, bara lite provisoriska lagringsutrymmen och det är en stor anledning till oredan. Jag har gått så långt att jag tänker redan i affären – ”var ska vi förvara den här?” och oftast räcker det för att inte köpa den grejen!
Ett resultat av den tanken är att det blivit rättså god ordning bland familjens alla mössor, vantar o andra småplagg – de som bara brukar sprida ut sig överallt annars…

2 thoughts on “Ordning & reda

  1. Ah, vilken positiv bieffekt!

    Den där boken låter himla bra du. Ska se om jag inte ska ta och beställa ett ex. jag med.

  2. Vilken bra lösning!!
    Känner igen det där med provisoriska platser… Hela huset känns som en sådan just nu, och det ska bli så sköööönt att bygga ut så vi kan få till ordentlig förvaring av allt möjligt! Garderboer t.ex. skulle vara kul… Och ett kök där man fåt plats med såna saker som plastburkar, våffeljärn och annat som bara står inslängt i en gammal öppen köksbänk från förra seklets början… Ja, du fattar =OD

Kommentera

