Valborgsmässoafton

Medan övriga familjen åkte och tittade på majbrasan, stannade jag hemma med den lille hostige killen. Efter första hostattacken sov han sittandes i mitt knä i en timme under dess att vi avnjöt konungens födelsedagskonsert med bl a Malena Ernman och Lisa Nilsson. Sedan hade hostan lugnat sig så pass att han kunde fortsätta sova lite halvliggande i soffan och jag satte mig vid scrapbordet. Två sidor blev det, ett tävlingsbidrag och en skissutmaning. Jag har verkligen fastnat för färdiga skisser nu och scrappar mycket efter skisser jag gillar.

Här hämtade jag inspiration från ett par sidor på 2peas.
En sida om min man. Bakgrundspappret är mer beige och mindre rosa i verkligheten.

Kommentera

